×
Telekomunikační trh v ČR - 2003
V červnu 2003 jsem pro server www.lupa.cz napsal sérii pěti článků, které tvořily základ tematické přílohy o službách na telekomunikačním trhu v ČR:
- Telekomunikační trh v kostce
- Náš telekomunikační trh byl liberalizován k 1.1.2001. Alespoň tak to uvádí různé oficiální prameny, které se opírají o dikci platného telekomunikačního zákona, i o koncepce a záměry dřívější vlád. Ve skutečnosti je ale liberalizace postupným procesem, který stále probíhá a teprve postupně přináší konkrétní výsledky. Jaký je současný stav?
- Nabídka hlasových služeb pro firemní zákazníky
- Trh hlasových služeb pro firemní zákazníky již pociťuje efekt liberalizace a nástup konkurence. Firemní zákazníci si mohou vybírat mezi poměrně širokou nabídkou hlasových služeb na bázi přímého připojení pobočkové ústředny, či na bázi volby operátora. Dostupné jsou i služby pro firmy, realizované po Internetu, stejně jako mobilní hlasové služby.
- Změna operátora - krok za krokem
- Chcete-li změnit poskytovatele svých telekomunikačních služeb, dnes už k tomu máte možnost. Čím větší jste firma, tím více možností máte. V každém případě je vhodné se řídit i vlastním rozborem svých potřeb a zhodnocením možností a nabídek na trhu. Pokud si nechcete vše zařídit udělat sami, máte možnost využít služeb novodobých telekomunikačních "dohazovačů".
- Balíčky služeb pro firmy
- Ve snaze prosadit se na trhu, začínají i operátoři pevných sítí nabízet "balíčky" hlasových a dalších služeb, zejména internetových. Vzájemná vazba jednotlivých částí balíčků může být velmi těsná (u integrovaných řešení), až poměrně volná - u "prodejních" balíčků, které mají samostatné technické řešení, a jsou pouze prodávány společně.
- Mobilní služby pro firemní klienty
- Mobilní operátoři nabízí svým firemním zákazníkům specifický statut i specifické služby: tarify šité doslova na míru, řadu bonusů, ale třeba také privátní sítě, možnost propojení firemní pobočkové ústředny přímo se sítí mobilního operátora, SMS služby ve velkém, lokalizační služby, propojení s firemním intranetem i s dalšími aplikacemi apod.