×
Dialery, přesměrování dial-upu ....
- ČTÚ a dialery: Odškodní, nebo neodškodní?
- Český telekomunikační úřad reagoval na nedávné stanovisko ombudsmana kolem podvodných přesměrování a dialerů vlastním sdělením. Média to ihned interpretovala tak, že ČTÚ se chystá odškodňovat. Ale je tomu skutečně tak? (digiweb, 22.08.2006)
- Kauza dialery: zaplatí škody ČTÚ?
- Až dosud neměly oběti dialerů prakticky žádnou šanci, když většinu jejich reklamací Telecom neuznal a ČTÚ jeho rozhodnutí potvrdil. Teď ale ombudsman seznal, že ČTÚ neměl právo rozhodovat o reklamacích ohledně služeb charakteru poskytování obsahu. Sdružení obrany spotřebitelů nyní vyzývá postižené spotřebitele, aby se domáhali náhrady škody právě na ČTÚ. (Lupa, 4.08.2006)
- Dialery, jak je vidí Telecom
- Český Telecom se na současnou situaci kolem podvodných dialerů dívá poněkud odlišně, než asociace APVTS. Není tak optimistický a nehlásí, že už je vyhráno. Chce pokračovat v boji proti podvodným dialerům, a neodpískal ani tzv. certifikované dialery. Řešení ale prý závisí hlavně na legislativních nástrojích regulátora, či přímo zákonodárce. (Lupa, 23.09.2005)
- Kauza dialery: je vyhráno?
- Teprve od začátku července se začala prakticky aplikovat opatření proti podvodným dialerům, která si mezi sebou dohodli operátoři, na půdě APVTS. Už nyní ale jejich pracovní skupina dospěla k závěru, že opatření jsou natolik úspěšná, že dalších opatření už není zapotřebí - a zastavila vývoj tzv. certifikovaných dialerů. (Lupa, 16.09.2005)
- Kauza dialery: čtyři měsíce poté
- Teprve čtyři měsíce poté, co se operátoři na půdě APVTS dohodli na společném postupu proti dialerům, se jejich dohoda prakticky naplňuje. Je to ve prospěch koncového uživatele, nebo naopak v jeho neprospěch? Co přinesla středeční diskuse u kulatého stolu na téma dialerů? Jaký lze očekávat další vývoj? (Lupa, 24.06.2005)
- Kauza dialery: co přináší nový zákon?
- Limit 20 minut na linkách 976 u Českého Telecomu platí, ale asi už ne moc dlouho. Nově si lze nechat zdarma zablokovat odchozí hovory. Nový zákon o elektronických komunikacích požaduje informování o ceně ještě před sestavením drahého spojení. Jak s tím koresponduje to, co si mezi sebou dohodli operátoři na půdě Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí? (Lupa, 05.05.2005)
- Kauza dialery: platí 20 minut, nebo ne?
- Český Telecom již dříve deklaroval, že v jeho síti může souvislé spojení na linkách s prefixem 976 trvat nejvýše 20 minut. Sdružení obrany spotřebitelů ČR nyní poukazuje na to, že reklamace delších hovorů, podávané právě z titulu překročení tohoto limitu, Český Telecom neuznává. Že by už fakticky počítal s limitem 60 minut, aniž to někomu řekl? (Lupa, 22.04.2005)
- Dialery: za co bojuje SOS ČR?
- Proč se Sdružení obrany spotřebitelů ČR hádá s Českým Telecomem, a nyní se obrací i na Českou obchodní inspekci a živnostenský úřad, když celý problém kolem tzv. dialerů měla vyřešit pracovní skupina APVTS? Domáhá se SOS ČR vyřešení toho, co pracovní skupina APVTS ponechala stranou a vůbec neřešila? (Zive, 30.03.2005)
- Dialery: dosáhne dohoda slušných i na neslušné?
- Nová pravidla pro řešení problematiky dialerů, která minulý týden představila pracovní skupina APVTS, svazují operátory i poskytovatele služeb na linkách s prefixem 976. Dokáží ale úplně zabránit dalšímu zneužívání linek se zvýšenou tarifikací? Zastaví i každou třetí stranu, která by se chtěla chovat nekorektně? (digiweb, 01.03.2005)
- Podvodný telemarketing už i v ČR
- Během víkendu a pondělí směrovalo do ČR na 500.000 automaticky generovaných telemarketingových volání. Jejich příjemci uslyšeli předem připravenou nahrávku o údajné výhře a vyzývající k volání na číslo se zvýšenou tarifikací 70 korun za minutu. Příslušná čísla jsou již odpojena, ale podvody tohoto typu se mohou opakovat. (Lupa, 30.11.2004)
- Jak pokračuje kauza dialerů?
- Jednání operátorů o dialerech, probíhající na půdě APVTS, zřejmě moc nepokročilo. Sporných bodů je stále řada, včetně toho zda linky s prefixem 976 jsou použitelné pro přístup k celému veřejnému Internetu. Český Telecom referoval o svém pohledu na průběh tohoto jednání, a při té příležitosti oznámil jednu vlastní novou službu na ochranu zákazníků, s názvem Infolimit. (Zive, 26.11.2004)
- Jak na dialery?
- Český Telecom nedávno vyzval ostatní poskytovatele a regulátora ke společnému jednání. Navrhuje sjednotit podmínky pro poskytovatele obsahu a hlavně promítnout je i do vztahů mezi operátory v rámci jejich propojení. Mohlo by to pomoci, ale mohlo by to i zkomplikovat jiné věci. S konkrétním návrhem nových opatření přišlo i Sdružení obrany spotřebitelů ČR. (Lupa, 27.08.2004)
- Kauza dialery: (proti)ofenzíva Českého Telecomu
- Český Telecom zahájil ofenzívu proti problémům s dialery a zneužívání linek se speciální tarifikací. Na půdě APVTS chce hledat regulační řešení tohoto problému, společně s ostatními operátory. Chystá také další osvětovou kampaň, a v rámci ní nabízí možnost nechat si zdarma zablokovat volání na tzv. žluté linky. Dosud to stálo jednorázově 73,20 Kč i s DPH. (Lupa, 19.08.2004)
- Kauza nadměrných telefonních účtů
- Co způsobuje, že někteří uživatelé Internetu nachází na svých telefonních účtech horentní částky za volání, o jejichž uskutečnění nemají ani tušení? Došlo k tomu použitím tzv. erotických dialerů, skrze násilné přesměrování hovoru či nějak jinak? A hlavně: jde o podvod, uvedení v omyl, neznalost, neopatrnost či zcela legální a korektní byznys? (Lupa, 10.03.2003)
- Kauza nadměrných telefonních účtů pokračuje
- Už i telekomunikační operátoři začínají hlasitěji hovořit o problému "podvodných přesměrování na linky se zvláštním tarifem". Pro již postižené moc nadějí nemají, ostatním radí, jak se chovat, aby se postiženými nestali, a chystají i určitá další opatření. Ukazuje se ale, že podstata problému je snad ještě zamotanější, než se původně zdálo. (Lupa, 24.03.2003)
- Přinášíme vám účet, ze kterého se posadíte na zadek
- Horentní účty za telefon, způsobené přesměrováním dial-upu na speciální linky se zvýšenou tarifikaci, začínají znovu trápit uživatele. Tentokráte je situace horší v tom, že přesměrování mají zřejmě na svědomí viry, které přepojují uživatele bez jejich vědomí na tuzemské speciální datové služby, jako je Datarif Českého Telecomu. (Lupa, 14.06.2004)
- Přinášíme vám účet, ze kterého se posadíte na zadek - II.
- Problém s horentními účty za telefon se vrátil a je ještě větší než dříve. Techniky, používané k oblafnutí uživatelů dial-upu, jsou ještě důmyslnější. Došlo k nebezpečnému spojení virů a telefonních služeb se speciální tarifikací. Jaké jsou možnosti obrany? Jaké šance mají postižení při případné reklamaci? (Lupa, 16.06.2004)
- Přinášíme vám účet, ze kterého se posadíte na zadek - III.
- Také regulátor se již vyjádřil ke druhé vlně problémů se zneužíváním linek se zvýšeným tarifem. Přijal konkrétní opatření, mezi kterými je i požadavek na telekomunikační operátory, aby oni dosáhli stavu kdy přesměrování na uživatelově počítači nebude možné. Regulátor už také vede jedno správní řízení kvůli podvodnému přesměrovávání pomocí viru. (Lupa, 07.07.2004)
- Přinášíme vám účet, ze kterého se posadíte na zadek - IV.
- Co kdyby při každém přístupu na linku s prefixem 976 musel uživatel povinně projít přes dashboard, podobný tomu jaký býval u ADSL služeb, a musel explicitně vyjádřit svůj souhlas se zvýšenou tarifikací? Pomohlo by to před nejčastějšími formami zneužitím? Český Telecom má obdobnou podmínku ve své referenční nabídce propojení. (Lupa, 09.07.2004)