×
Články ke kauze okleštění (práv zákazníků) aneb dopady zákona č. 258/2014 Sb., který s účinností od 4.12.2014 novelizoval zákon č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích)
- Kauza okleštění: už i T-Mobile chce smluvní pokuty v plné výši
- T-Mobile sice ponechal své Všeobecné podmínky beze změny, ale v dalších smluvních dokumentech mění některá jejich ustanovení – právě ta, která upravují výši smluvních pokut. (Lupa, 22.04.2015)
- Kauza okleštění: ČTÚ vrací úder
- Podle názoru ČTÚ nemohou operátoři jednostranně měnit své služby a jejich podmínky „jen tak, jak si zamanou“. Možnost změn musí se svým zákazníkem nejprve řádně sjednat, a zákazník vždy musí mít možnost jednostranné změny odmítnout. (Lupa, 20.04.2015)
- Už i Vodafone využil změny zákona v kauze okleštění
- Počínaje 1. lednem si už i Vodafone bude účtovat smluvní pokuty (paušální odškodnění) za každý zbývající měsíc v plné výši, místo dosavadní pětiny. Ovšem jen u zákazníků s novou smlouvou, nikoli u těch se starší smlouvou. (Lupa, 02.01.2015)
- Telekomunikace v roce 2014: vystřízlivění a kroky zpět
- Jestliže rok 2013 byl v telekomunikacích rokem akčním, s řadou odvážných a razantních činů, pak rok 2014 byl spíše rokem reakčním: přišlo určité vystřízlivění, a s ním i jisté vycouvávání z již zaujatých pozic a rozjetých aktivit. A to jak v ČR, tak i v rámci celé EU. (Lupa, 29.12.2014)
- Okleštění práv zákazníků nabylo účinnosti, O2 již má nové podmínky
- Dnešním dnem nabyla účinnosti novela, oklešťující práva zákazníků telekomunikačních operátorů. Ke stejnému dni vydala O2 své nové všeobecné podmínky, s okamžitou účinností. (Lupa, 04.12.2014)
- Je dokonáno: prezident podepsal problematickou novelu
- Po podpisu prezidenta už nic nebrání účinnosti novel, které citelně oklešťují práva spotřebitelů i dalších účastníků. Ale i dalších novel, které přitvrzují povinnou elektronizaci. Na obzoru jsou pak další povinnosti. (Lupa, 10.11.2014)
- Kauza „okleštění“ práv spotřebitelů: jak probíhala bitva?
- Způsob, jakým operátoři prosadili svůj návrh na změnu zákona, je smutným dokladem toho, jak fungují přílepky a jak snadno jde ovlivnit celý zákonodárný proces. (Lupa, 27.10.2014)
- Okleštění práv účastníků: co se Komisi nelíbí?
- Operátoři neočekávali, že by Komise měla nějaké námitky vůči jimi prosazeným změnám. Ale ona má, a již je do ČR zaslala. Co konkrétně se Komisi nelíbí? (Lupa, 21.10.2014)
- Malý krok pro operátory, velký problém pro jejich zákazníky
- Poslanecká sněmovna ve svém předchozím složení posílila práva a ochranu zákazníků telekomunikačních operátorů. Ta nynější je naopak významně oslabila. (Lupa, 29.09.2014)
- Poslanci chtějí ještě více okleštit ochranu zákazníků telekomunikačních operátorů
- V červnu chtěli poslanci zredukovat ochranu zákazníků tak, aby se vztahovala jen na spotřebitele, a už nikoli na drobné podnikatele a živnostníky. Teď chtějí jít ještě dál. (Lupa, 08.09.2014)