×
umístění poštovní schránky
• varianta 1 (méně častá)
– poštovní schránka je na poštovním serveru
• poštovní klient musí mít ke schránce trvalý a
dostatečně rychlý přístup
• výhoda: uživatel si může "sednout" ke kterémukoli
počítači v síti, a mít plnohodnotný přístup ke své poště.
– dříve:
• je to praktické pouze v prostředí lokální sítě (sítě
LAN), skrze sdílení souborů
– dnes:
• lze používat i na dálku, skrze protokol IMAP
• varianta 2 (častější)
– poštovní schránka je rozdělena
• již přijaté, ale dosud nevyzvednuté zprávy se nachází
na poštovním serveru
• již vyzvednuté zprávy se uchovávají u uživatele, na
jeho počítači (v rámci poštovního klienta)
• varianta 3: (webmail)
– poštovní schránka i klient jsou na serveru, uživatel s
nimi pracuje na dálku
• prostřednictvím WWW stránek
– webmail
• prostřednictvím vzdáleného přístupu
– terminálový přístup …
Má elektronický podpis identifikovat podepsanou osobu? A pokud ano: jak? (konference ÚOOÚ, 2.6.2015)
Co je kybernetická bezpečnost? (seminář AFCEA při veletrhu IDET 2015, 20.5.2015)
O čem je síťová neutralita? (Law FIT 2015, 18.5.2015)
Není podpis jako podpis, aneb: jak se vyznat v různých variantách el. podpisů? (Seminář Adobe, 17.4.2015)
Naučíme se používat elektronický podpis? Nebo se za nás bude podepisovat někdo jiný? (Pedagogická fakulta UK, 20.2. 2015)
Co bychom měli vědět o elektronických podpisech (Krátký tutoriál, leden 2015)
Historie a současný stav české mobilní telefonie (Teorie a praxe telefonie, 12.11.2014).
Časy se mění, aneb: (měnící se) možnosti komunikace s veřejnou správou (Týden komunikace osob se sluchovým postižením, 26.9.2014)
Jeden rok ... a tolik změn! (Mobile Internet Forum 2013, 10.10.2013).
Nezávislý pohled na český eGovernment s odstupem pěti let: původní plány vs. realita (Konference "e-government 20:10", 3.9.2013)
Problém digitální kontinuity, alias dlouhověkost elektronických dokumentů (Filosofické problémy informatiky, úterý 12.3.2013)