×
vývoj elektronické pošty
• původně:
– server i klient běží na stejném počítači
• typicky: mainframe, minipočítač
• výhoda: mohu si předávat zprávy jako jednotlivé soubory
přímo přes sdílené adresáře
• dnes:
– server a klient běží na různých počítačích
• typicky:
– poštovní klient na "serverovém" počítači,
– klient na uživatelově PC, nebo na notebooku apod.
• důsledek oddělení klienta a serveru:
– bylo nutné vyvinout prostředky pro komunikaci mezi
poštovním serverem a jeho "vzdáleným" klientem"
• pro "stahování" zpráv je používán nejvíce
protokol POP3
– pro odesílání zpráv lze použít SMTP
• důsledek:
– možnost práce klienta v off-line režimu
• není nutné trvalé propojení serveru a klienta
– možnost spolupráce různých klientů se stejným serverem
Má elektronický podpis identifikovat podepsanou osobu? A pokud ano: jak? (konference ÚOOÚ, 2.6.2015)
Co je kybernetická bezpečnost? (seminář AFCEA při veletrhu IDET 2015, 20.5.2015)
O čem je síťová neutralita? (Law FIT 2015, 18.5.2015)
Není podpis jako podpis, aneb: jak se vyznat v různých variantách el. podpisů? (Seminář Adobe, 17.4.2015)
Naučíme se používat elektronický podpis? Nebo se za nás bude podepisovat někdo jiný? (Pedagogická fakulta UK, 20.2. 2015)
Co bychom měli vědět o elektronických podpisech (Krátký tutoriál, leden 2015)
Historie a současný stav české mobilní telefonie (Teorie a praxe telefonie, 12.11.2014).
Časy se mění, aneb: (měnící se) možnosti komunikace s veřejnou správou (Týden komunikace osob se sluchovým postižením, 26.9.2014)
Jeden rok ... a tolik změn! (Mobile Internet Forum 2013, 10.10.2013).
Nezávislý pohled na český eGovernment s odstupem pěti let: původní plány vs. realita (Konference "e-government 20:10", 3.9.2013)
Problém digitální kontinuity, alias dlouhověkost elektronických dokumentů (Filosofické problémy informatiky, úterý 12.3.2013)