×
RIP – Routing Information Protocol
•
je typu
vector-distance
–
uzly si vyměňují
aktualizace tvořené směrovým vektorem a jeho ohodnocením (vzdáleností k cíli)
• metrika je pevná, a to počet přeskoků!!
•
aktualizace
(updaty):
–
se vysílají
každých 30 sekund
•
když do 180 sekund
nepřijde update od nějakého konkrétního (sousedního) routeru, jsou všechny
cesty vedoucí přes tento router označeny jako nekonečně dlouhé.
•
po dalších 120
sekundách jsou odstraněny z tabulky (nastoupí jakýsi garbage collector).
•
výpočet cest je
distribuovaný
–
každý počítá
kousek
– algoritmus probíhá trvale, nikdy nekončí!!!
–
každý je závislý
na ostatních, chyba jednoho ovlivňuje druhé
•
aktualizace
(updaty):
–
posílají se jen k
přímým sousedům (routerům)
•
každý uzel se od
svých sousedů dozvídá jen o dostupnosti cílových sítí (a metrice), ne o dalším
routování za svými sousedy (nevidí dál než ke svým sousedům)
•
nemá informace o
celé topologii!!!
–
obsahují údaje o
dostupnosti ostatních uzlů z daného uzlu (s jakou cenou)
•
v zásadě jde o
obsah celé směrovací tabulky
–
alternativní cesty
nejsou uvažovány, jsou zahazovány (tj. cesty se stejným ohodnocením)
•
aby se zabránilo
oscilacím, RIP aktualizuje nějakou už existující cestu pouze takovou, která má
nižší metriku!!! (nestačí stejná)!!!