pro tisk přednášek použijte nabídku tisku v ovládacím bloku
Slide c.  26

požadavky služeb/aplikací na QoS • různé druhy aplikací mají různé požadavky na podporu QoS – „počítačové služby“ (např. elektronická pošta, přenos souborů, web, ……..) • vystačí zcela bez podpory QoS (vyhovuje jim best effort) – protože svá data nezpracovávají průběžně, ale „až když jsou všechna“ • potřebují spolehlivost (data bez chyb a ztrát) – neinteraktivní multimediální služby (audio/video on demand, IPTV, internet. rádia): • vyžadují hlavně pravidelnost doručování svých dat (nízký jitter) • nevadí jim (tolik) občasná ztráta či poškození dat – dokáží je extrapolovat – lidské smysly nemusí být schopné zaznamenat výpadek/poškození • nevadí jim (tolik) delší doba přenosu (vyšší latence) – interaktivní multimediální služby (VOIP, videokonference, ….) • vyžadují pravidelnost doručování (nízký jitter) i krátkou dobu přenosu (nízkou latenci) • nevadí jim (tolik) občasná ztráta či poškození dat