Vyšlo na www.novinky.cz dne 26.8.1999
Vytištěno z adresy: http://www.earchiv.cz/anovinky/ai2671.php3

Otevřte si svůj Red Box!

Mohutnou reklamní kampaň, ohlašující příchod nové éry a vyzývající ke sledování Red Boxu, nešlo přehlédnout. Zajímá vás, kdo (a co) se za tím vším skrývá?

V nedávných dnech se na nejrůznějších reklamních plochách začaly objevovat inzeráty s motivem červené krabice a hesly jako:

Vaše kroky budou rychlejší,
lidé budou chytřejší,
zbavíte se blbé nálady.

Totožnost inzerenta však z billboardů, billboardíků ani megaboardů nebyla patrná, a tak lidé začali spekulovat. Kdo že to ohlašuje příchod zcela nové éry a vyzývá ke sledování Red Boxu, neboli oné tajemné červené krabice?

[Obr: redbox.gif (36350 Bytes)]

K nejčastějším tipům patřilo to, že jde o nějaké nové kontakty, či tely, nebo snad o nějaké připojování k Internetu. Chyba lávky! Ve skutečnosti jde o něco mnohem prozaičtějšího.

Slogany jako "Lidé budou chytřejší" či "Zbavíte se blbé nálady" napovídají, že půjde o něco, co pomůže nám všem. Je přitom vědecky dokázáno, že příčinou blbé nálady či neschopnosti logicky uvažovat je z velké části nedostatečný odvod různých škodlivin z lidského těla - když tyto nemohou být odvedeny pryč přirozenou cestou, stoupají do hlavy a způsobují zde ony zmíněné komplikace.

Pokud ještě netušíte, oč jde, pak vězte že Red Box je nový nápoj se zvýšeným projímavým účinkem. Vyrábí jej v jedné vesničce blízko Brna, která se nazývá Šaratice. Zdejší výrobce, který navazuje na tradici svých dřívějších projímavých nápojů (Šaratice a Zaječické hořké), zvolil tentokráte netradiční balení do Tetra Pak-ových krabic jasně červené barvy. Proto také onen název "Red Box".

Kdo to platí?

Tak mohutnou reklamní kampaň, jaká doprovází vstup Red Boxu na trh, by si malý místní výrobce ze Šaratic nemohl dovolit. Celá kampaň je ve skutečnosti financována ze státních prostředků, a to v rámci revitalizačního programu ministra Miroslava Grégra. Proč ale ze státních peněz? A proč právě z tohoto programu?

[Obr: gregr3.gif (6860 Bytes)]
...před revitalizací...
Faktem je, že skutečná podstata Grégrova revitalizačního programu byla doslova tragickým způsobem nepochopena, a to zejména českými novináři. Kolegové sice správně rozpoznali, že "revitalizace" znamená obnovení životních funkcí, ale již mylně si tuto obnovu vztáhli na odumírající průmyslové giganty. Dokonce se mylně domnívali, že Grégrovi jde o nějaké zacelování bezedných černých děr tím, že do nich bude nalévat další a další peníze.

[Obr: gregr1.gif (17431 Bytes)]
...po revitalizaci...
Ministru Grégrovi ve skutečnosti jde o obyčejného člověka. Cílem jeho revitalizačního programu je naopak opětovné zprůchodnění těch otvorů a cest, které se vlivem času a nedostatku pohybu staly neprůchodnými.

Nový projímavý nápoj Red Box, jehož účinky mohl sám na sobě vyzkoušet, přesvědčil ministra Grégra, že právě tudy vede cesta - cesta k opětovnému rozproudění stojatých a nepříjemně zatvrdlých poměrů na naší domácí scéně. Proto také ona masivní a celoplošná kampaň na podporu nápoje, se kterým přijde úplně nová éra...